Thursday, November 4, 2010

DODGE CHARGER 1967 HEMI 426

FOREWORD:

The first Charger (1966) was the research by Dodge potential of a new type of customer under the age of

80 year old!
Derived from the Coronet did not have major new cycling was a monocoque chassis with new torsion bars, the car looked great with the chrome front grille and unique imprint that gave the special look and to supplement the fastback tail, the back of a single lighthouse "panel" with the letters written in Charger chrome lightened the very broad profile of the tail.
In 67 becomes the grille with concealed headlights feature that will follow the whole story to seguire.Gli internal Charger with 4 individual seats and a large center console with split gave the car a very sporty look;
The base engine was a 318 Cicon 230 hp with 3 speed manual transmission or automatic torqueflite; other available engines were a 361 and 383 there Cicon 265/270hp with 325 hp (which awarded her the designation of "muscle cars") until you get the powerful 426 Hemi with 425 hp.
He had not an instant success with 37,344 models sold in 1966 and only 468 Hemi package, but he gave all his niche Dodge "muscle".



La prima Charger (1966) fu la ricerca da parte di Dodge di un nuovo potenziale tipo di cliente al di sotto degli 80 anni!
Derivata dalla Coronet non presentava grandi novità ciclistiche era un telaio monoscocca con nuove barre di torsione; la vettura appariva grande con la griglia anteriore unica e cromata che le diedero un’impronta dal look speciale e a completarla la coda fastback,al retro un unico faro a “pannello” con la scritta Charger in lettere cromate alleggerivano il profilo molto ampio della coda.
Nel 67 la griglia diventa con i fari a scomparsa caratteristica che seguirà tutta la storia Charger a seguire.Gli interni con 4 sedili singoli e una gran console centrale a dividerli davano un look molto sportivo all’auto;
il motore base era un 318 c.i.con 230 hp con cambio manuale a 3 velocità o automatico torqueflite;altri motori disponibili furono un 361 c.i.con 265/270hp e un 383 c.i. con 325 hp (che le attribuì la designazione di “muscle car”) sino ad arrivare al poderoso Hemi 426 da 425 hp.
Non ebbe un successo immediato con 37.344 modelli venduti nel 1966 e solamente 468 Hemi package,ma diede all Dodge la sua nicchia “muscle.




Frank at this time show us this new work just finish.He during his research in the junkyard aroud him has find an Charger 1967 with very perfomant engine a Hemi 426



Frank in questo momento ci mostra questo nuovo lavoro appena finito.Egli  durante le sue ricerche nei demolitori dalle sue parti ha trovato una Charger  1967 con motore Hemi 426.


the car was totally refreshed...painted in a black color...in this pic we see the new grille that hide the headlamps,new option for the '67

l'auto è stata completamente restaurata colorandola in nero; in questa foto vediamo la nuova griglia anteriore che nasconde i fari...nuova opzione per il 1967.

the trunk view with the awesome tail light

la vista posteriore con il bellissimo fanale unico


This American torque trust trim of 23 "is a preferred option by Frank to show the Charger very cool...also possible to see the disc brakes mag for stop this powerful muscle..


Questo cerchio   "american  torque trust"da 23 "è l'opzione preferita da Frank per rendere la Charger molto cool
si intravedono anche i dischi freno maggiorati per fermare questa potenza...



the interior find in very badly condition it was restored completely with all the parts in red color (leather for bucket seats) it's a splendid contrast with the black exterior...The red dice are a fad


l'interno trovano in condizioni molto male è stata restaurata completamente con tutte le parti di colore rosso (in pelle per sedili a guscio) è un splendido contrasto con l'esterno nero...i dadi rossi sono un capriccio di Frank...


 

the engine total rebuild,now give roar like a lion..you hear?

la totale ricostruzione del motore, ora  ruggisce come un leone .. si sente?





in all its splendor the machine is ready for use again, thanks to the passion of frank ... just a turn of the key for see it whiz.


in tutto il suo splendore la macchina è pronta  a circolare di nuovo,grazie alla passione di frank...basta un giro di chiave per poterla vedere sfrecciare 
 
 
Hawk model 1/24 by Frank

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