Wednesday, November 17, 2010

CAMARO Z28 1969 RS

FOREWORD:

Chevy introduced its successful drive Camaro built in 1967 and sized to be a "pony car" to them and other manufacturers.
Among the most widely available engine performance there was the Big Block 396 .
The inauguration of the Trans Am championship, by the "Sports Car Club of America's" including the Chevy to have a car ready for this new discipline and philosophy of "If your car won on Sunday, You Could expeted to showroom ful of people on Monday "went to work. The problem was the limitation to an engine of 305 there as an upper limit to be mounted under the hood ... had a 327 Chevy us too big and a 283 c.i. not so powerful ... the solution was to fit a 283 in a block 327 resulting in a 302 ci, the result was not a great engine but very slight and easily editable with its 290 hp base.
He was born on package Z28 package formula, "which included a new front trim, dual open drain (deep tone), forced cooling, quick steering, white stripes on the" wide oval tires "black or white stripes on the body.
Also available is a "intake manifold" dual-carburetor quadricorpo and special combustion chamber.
Despite the new Camaro was ready M.Y. 1970, the 1969 version remained in production until early 1970 and it sold over 243,000 copies.


Chevy introdusse la sua auto di successo Camaro nel 1967 costruita e dimensionata per essere una “Pony car” alla stregua delle altre case costruttrici.
Tra i motori ampiamente disponibili il più performante era il Big Block 396 c.i. .
All’inaugurazione del campionato Trans Am, da parte dello “Sports Car Club of America’s” la Chevy comprese di avere un’auto pronta a questa nuova disciplina e con la filosofia di “If your car won on Sunday, you could expeted a show room ful of people a Monday” si mise all’opera. Il problema fu però la limitazione a un motore di 305 c.i. come limite massimo da montare sotto il cofano… Chevy aveva un 327 c.i. troppo grande e un 283 c.i. non così performante…la soluzione fu montare un 283 in un blocco 327 risultando un 302 c.i., il risultato non fu un motore eccezionale ma molto leggero e facilmente modificabile con i suoi 290 hp di base.
Nacque il pacchetto “Z28 pakage” che includeva un nuovo assetto anteriore, doppio scarico libero (deep tone), raffreddamento forzato, sterzo rapido, strisce bianche sugli “wide oval tires” strisce bianche o nere sulla carrozzeria.
Inoltre disponibili un “manifold intake” per doppio carburatore quadricorpo e speciale camera di combustione.
Nonostante fosse già pronta la nuova Camaro M.Y. 1970 la versione 1969 rimase in produzione fino ai primi mesi del 1970 e se ne vendettero oltre 243.000 esemplari.




Frank could not find her in one of the usual junkyard but this time in the far Maine (the car was shipping to Frank home) in his workshop and came back to life!



Frank non riusciva a trovare in uno dei junkyard solito, ma questa volta nel lontano Maine (la vettura è stata la spedita a casa di Frank) nel suo laboratorio ed è tornato in vita!




A total restoration! Cortez Silver exterior and black interior with black stripes on the body ...


 Un restauro totale! Interno nero ed esterno Cortez Silver, con black stripes sul body…



At the time of replacement Frank opted for a mask with the pop-up headlights that make it seem so bad!
It's possible see the original Maine licence plate down the bumper
 



 Al momento del rimontaggio Frank ha optato per una mascherina con i fari a scomparsa che la fanno sembrare mooooolto cattiva!
la targa del Maine originale sotto il paraurti.


 
at the lift for the last check.





For the rest maintained the originality of all parties, the only license, but allowed by special parts Chevy has been fully chromed steel rims, usually painted silver with chrome shoulder.


Per il resto ha mantenuto l’originalità di tutte le parti, unica licenza, ma consentita dalla Chevy  special parts, è stato  cromare integralmente i cerchi in acciaio, di solito verniciati silver con spalla cromata.



the black interior




A mild body kit with cables to the motor "purple" to give a nice contrast to the bright red of the small block 302 from us
It 's all ready to bring it into the street and try it!

Frank Go fast!


Un lieve kit estetico al motore con cavi “purple” per dare un bel contrasto al rosso vivo dello small block da 302 c.i.
E’ tutto pronto per portarla in strada e provarla!

Frank


KIT REVELL 1/25



1 comment:

  1. nice blog i have added your site in my fav list...
    at first i really thought that it was the real car because of the very realistic diorama....congrats....

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