FOREWORD
For 1969, the SS 396 became an option package on all Chevelles. Therefore, it was possible for the SS 396 package on everything from the Malibu sport coupe (the most popular) and convertible to the Chevelle 300-series hardtop coupe and columns, and the El Camino pick up. All Chevelles has a new style that includes new taillights. The 396 came in 325, 350, and 375bhp tune but still suffered from inadequate treatment of four connection speeds. Towards the end of 1969, the model, the 396 bored out to 402 cubic engines, reportedly to meet new emission standards. The official name and power have not changed and the Chevelle SS remained one of the most popular muscle car era. Of particular interest to drag the drivers has been the availability 'of a number of limited edition Chevelles. Known as COPO Chevelles, these Chevelle were specially ordered from the factory by certain dealers or well-connected customers with standard L72 427 V8 rated at 425bhp. An estimated 323 Chevelle COPO 427S were built, all of which were often devoid of badges or other indications of the power that resided underneath.
Production: 86,307
Engines: 396 V8 325bp @ 4800rpm, £ 410-ft @ 3200rpm. L34 396 V8 350bhp @ 5200rpm, £ 415-ft @ 3600. L78 396 V8 375bhp @ 5600rpm, £ 415-ft @ 3600 rpm. COPO 427 V8 425bhp @ 5600rpm, £ 460-ft @ 4000 rpm.
Performance: L78 396/375: 0-60 in 6.5 sec, 1 / 4 mile in 14.5 sec @ 100 mph.
Performance: COPO 427/425: 0-60 in 5.1 sec, 1 / 4 mile in 13.3 sec @ 108 mph.
Per il 1969, la SS 396 è diventato un pacchetto di opzione su tutti i Chevelles. Pertanto, è stato possibile per la SS 396 dei pacchetti su tutto, dalla coupé sportiva Malibu (il più popolare) e convertibili per il Chevelle 300-series hardtop e coupe colonne e il Camino El pick up. Tutti Chevelles ha uno stile nuovo che include nuove luci posteriori. Il 396 tornò in 325, 350, e 375bhp sintonia, ma soffriva ancora di trattamento inadeguato e quattro velocità di collegamento. Verso la fine dell'anno 1969 il modello, il 396 si annoiava fuori a 402 motori di cubi, riferito a soddisfare nuove norme di emissione. Il nome ufficiale e potenza non sono stati modificati e la SS Chevelle rimasta una delle auto più popolari del muscolo dell'epoca. Di particolare interesse per trascinare i piloti è stata la disponibilita 'di un certo numero di Chevelles edizione limitata. Conosciuto come COPO Chevelles, questi Chevelle sono stati appositamente ordinato dalla fabbrica da parte di taluni concessionari o ben collegata con i clienti L72 standard 427 V8 rated at 425bhp. Si stima che circa 323 Chevelle COPO 427S sono state costruite, che sono stati tutti, spesso privi di distintivi o altre indicazioni del potere che risiedeva sotto il cofano.
Getting starting:
Frank is to start off from this not too convincing Chevelle SS 1969 by Johnny Lightninig...he must make something of his own...
Per iniziare frank è partito da questa Chevelle SS 1969 di Johnny Lightninig non troppo convincente...come al solito ci deve mettere qualcosa di suo...
Restored for a friend, Frank had his hands a fresh model of Chevy... repainted "Le Mans Blue poly," perhaps one of the most popular '69,with black vinyl roof,very cool..
Restaurata per un amico, Frank aveva per le mani un mezzo fresco, riverniciata “Le Mans Blue poly”, forse uno dei più popolari per il ’69, tetto in vinile nero...
black interior makes this car almost stock, but for 4 rims to make it crag that much of what sports is not already...the dice..a Frank touch
interno nero rendono quest’auto quasi stock, se non fosse per 4 cerchi cragar a renderla quel tanto sportiva di quello che già non è...i dadi...un tocco di Frank
The engine, a 396 with 375 hp and a 4-speed gearbox here .. Frank added an MSD unit of power that we can not know what power unleashed! The mysteries of Frank!
Il motore, un 396 con 375 hp e cambio a 4 rapporti ..qui Frank ha aggiunto una centralina di potenza MSD che non ci è dato di sapere quale potenza scateni! I misteri di Frank!
an internal view right side.. with the eight ball like shift knob as
una vista laterale destra .. con la palla dell' otto come pomello del cambio...
la bellissima vista della parte posteriore di questa chevelle...un design stupendo
a vintage photos from the past .... it seems...you agree?
sembra una foto dal passato ...non trovate?
Frank
No comments:
Post a Comment